Tuesday, January 19, 2010

~Insan tersayang...~



"Tok!!!!chek windu kat tok!!!uwaaaa~",..siyesly..bila jauh diperantauan...apabila diri keseorangan mulalah merindui keluarga yg kejauhan..uhuhu..tok jaga diri baik2 tau..nti boleh mai cni tgk2 chek..uhuhu...I luv u sooo much, Tok!muah!





 

 

Hahaha..eleh2..sape yg comot ni...musuk je!..kuikuikuikui~...
Ya Allah....kurniakanlah kami zuriat yang soleh & solehah...amin..

"Doa dan amalan untuk memperolehi zuriat~Ustazah Siti Nor Bahiyah"

Amalan pertama.

Selepas Fajar ataupun Solat Subuh
- Baca Bismillah 1 kali
- Kemudian selawat kepada Nabi Muhammad SAW 3 kali.
- Setelah itu sujud dan baca kalimah syahadah 101 kali
- Dalam sujud tersebut mohonlah kepada Allah apa yang kita hajatkan. (Umpamanya: “Ya Allah, kurniakanlah kepada hamba mu zuriat atau anak yang soleh yang Engkau berkati di dunia dan akhirat)
- Kemudian tutup doa tersebut dengan membaca selawat 3 kali.
Amalkanlah cara ini baik suami ataupun isteri selama 15 hari atau teruskan jika masih belum berhasil dan jangan merasa putus asa. Sebab Allah tidak suka terhadap orang yang suka berputus asa.

Amalan kedua.

-Suami hendaklah membaca “Ya Mutakabbir” (Allah Yang Maha Memiliki Keagungan ) sebanyak 11 kali sebelum mengadakan jimak.
-Isteri hendaklah membaca “Ya Awwal” (Yang tiada permulaan adaNya) 333 Kali setiap hari.
-Isteri hendaklah membaca setiap hari “Ya Zaljalaali Wal Ikram” 11 kali kemudian tiup di dalam air dan air tersebut diminum.
-Suami isteri hendaklah membaca surah Yusuf / surah Maryam setiap hari.
Amalkanlah dengan penuh harap agar dimakbulkan oleh Allah SWT akan zuriat yang baik dan mendapat rahmat daripada-Nya.



Inilah dua org kazen yg sgt disayangi...."Kak Efa, bila nak datang Malaysia?", soal kakak (peace). "Nanti Kak Efa dah ade baby, kak efa datanglaa..,"..jawabku seraya ketawa. ehehehe~...Kakak, Hanna Darwisya. Adik, Damia Fawiza. Luv u both! nti kirim salam mama & papa tau!..ngehehe~...(mcm diorg tau je bc blog nih. hik!)..miss u both...


5 comments:

jujahxo. said...

sekarang sudah ada kah ??

IRIS said...

Cikgu Kimia,

Wahhh...petua yang baik nih. hehehe

Sihat kah?

Cikgu Adham said...

salam ziarah kmbali..
yap kawe rasa pun macam penah tgk demo huhuhu..

cinonet said...

jujah, masih menanti & berusaha. ehee. doakan.

iris, sihat. slalu gak bc petua2 kat tenet. ehee. tambah ilmu.

cg Adham, mmglaa penah tgk. teman pon mcm penah tgk kamu. kolej ungku omar kan.

✿farahwir✿ said...

Insya'Allah....