Thursday, January 14, 2010

~Segala yg berlaku adalah ketentuan Ilahi~

Salam. hari ini sy baru terbaca berita ttg kematian dua org pelajar upsi akibat kemalangan. Sy terbaca ttg kisah ini dr blog seorg shbt. Berlinangan air mata sy membaca kisah dan sorotan peristiwa pemergian arwah. Sy terbaca kisah ini dr rakan kpd blog arwah. Sy agak kenal arwah Mohd Fadhiri memandangkan beliau junior di kolej sy.  Kami pernah menjalankan aktiviti di bwh program yg sama.

Kenapa peristiwa ini begitu menyentuh hati sy? sbb...peristiwa ini memang mirip dgn apa yg sy penah alami suatu ketika dahulu, 29 November 2007. Tarikh ini mmg tidak penah sy lupa sepanjang hidup sy. takkan lupa. sedeh sgt2. Sy dan arwah shbt baik sy bersama ibu & bapa shbt mengalami kemalangan jln raya di Seri Iskandar, Perak. Ketika itu, kami pelajar tahun akhir di UPSI. tinggal satu semester je lg untuk praktikum. Tp Tuhan lebih mengetahui segala2nya. Arwah shbt baik bersama bapanya pergi meninggalkan dunia ini.

Segala perancangan sy bersama arwah untuk sepanjang tempoh praktikum kami jadi debu. Sy hilang pertimbangan. rasa mcm dah takde kwn kat dunia ni. sedey sgt2. dialaa shbt baik sy dunia akhirat. Sy tidak pernah ada shbt baik seikhlas beliau. lebih pilu beliau adalah anak bongsu dan tunggal perempuan. Luluh dan hancur hati keluarga beliau. Tp mereka mmg tabah. apatah lg 3 abangnya. Sy msti akan call mereka apabila sy merindui arwah shbt sy. setiap hari sy berdoa semoga dpt berjumpa beliau di sana nanti. Kepada arwah 'Aisyah Syafira Bt Ahmad, doakan shbtmu ini dpt berjumpa dgn mu kelak. Amin. Al-Fatihah buat Allahyarhamah 'Aisyah Syafira Bt Ahmad.



~suka-duka bersama~


 

~sahabat yg sentiasa bersama walau susah & senang~


Al-Fatihah buat Almarhum Mohd Fadhiri Bin Mohd Ariffin.
Al-Fatihah buat Almarhum Mohd Faizol Bin Abd Shukur.

http://www.fadhiri.com/









3 comments:

IRIS said...

Al fatihah buat keluarga mangsa.

Untuk Cikgu kimia, take care.


~Tak pe, lama2 mesti kamu dah terbiasa dengan dunia blog. Saya pun baru bermula di sana.

✿farahwir✿ said...

hai iffa..jangan la sedey2 ok..wah akak baru jer jumpa blog iffa..hhehehe
wah bestnya..bolehla update cerita2 kat sana kan!

waggizo said...

Alfatihah to arwah kak piya.
may she rest in peace.
amin.