Monday, April 5, 2010

~Sweet-1~

3rd of April 2010 – Our 1st Anniversary~!! Ehik~! Happy Anniversary Bie~! Sweet-1~! Ahaks~! =D

3rd of April 2009 – Tarikh aku n hubby diijabkabulkan. Selepas solat Isya’. Alhamdulilah,

4th of April 2009 – Majlis perkahwinan yang diadakan di Pokok Sena, Kedah.
11th of April 2009 – Majlis sambut menantu yang diadakan di Manjoi, Ipoh, Perak.

Segala2nya sudah setahun. Sungguh aku tidak sangka sudah setahun rupanya usia perkahwinan kami. Aku masih terngiang-ngiang riuh rendah orang kampong menyiapkan masakan. Ikut adat aku, mak ayah aku memang suka cara “Pakat”. Maksudnya, orang-orang kampung akan datang membantu untuk masakan dan serba-serbi. Pendek kata, kami sebuah keluarga yang rapat. Setiap selok belok apa yang berlaku, pasti jiran sekampung akan datang membantu terlebih dahulu. Mereka sudah ibarat sedara kita sendiri di kala kita senang dan sudah. Di samping itu, aku berasa sangat teruja dan terharu disebabkan semua sedara mara aku di seluruh pelosok Malaysia termasuk Thailand datang ke majlis kami. Ya Allah, terima kasih tak terhingga. Syukur, majlis selesai dengan lancar dan sempurna.

Manakala majlis di rumah besan mak ayah aku diadakan secara “Catering”. Aku tidak kisah. Bagi aku sama saja. Apa yang penting majlis yang dijalankan dapat diraikan dengan semua orang. Istimewanya majlis di Ipoh ni, ada adat bersanding. Menepung tawar n so on..ehehee~! Majlis di Kedah tiada menepung tawar cuma pelamin je disediakan untuk gambaran sepanjang majlis. Aku tidak kisah. Asalkan mak ayah aku bahagia. Cara yang dilaksanakan di Ipoh memang agak berbeza dengan di Kedah. Walo cemanepon, aku tetap suka n bahagia dengan kedua2 cara. Itu rezeki dan pengalaman aku. Alhamdulilah.

Eh, kawan ade tanya, anniversary korang sambut katne?..ehee…Hubby blanje makan malam yang sangat the very special lah~! Kikiki~! “Pondok Bali Restaurant”. Masakan Indon. Kak Aiyu yang suggestkan kat aku. Thanxs kak~!. Memang sedap dan best. Suasana is sooo romantika di amour~..hahaha! Aku makan sampai penuh perot sebab lapar sungguh sejak akhir2 ini. Makan je kojenyer. Pastu nak tido. Adooyaiii~!maunyer xgemok kalo rupe ini. Ngehehee~!



~Gambar aku je. Biasalaa En Hubby aku sgt pemalu. Dia xnak gmbr dia dipublish terang2an. muihihihihi~!


Bie, timaceh cgt2 sbb menerima ayg seadanya,menerima ayg yg degil, menerima ayg slalu potpetpotpet, menerima ayg yg xbrapa manis ni, menerima ayg sebagaimn diciptakn Tuhan. Ayg brsyukur pd Allah di atas segala kebahagiaan yg diberi. Bie, andaikata hubungan kita terpisah seketika di liang lahad, doakan kita akan bertemu semula di syurga sana. InsyaAllah. Luv u mucho2~!!!!!

Sungguh aku tidak sangka aku n hubby mendapat hadiah di hari ulangtahun perkahwinan kami walopon kami jauh dari perantauan.
The most precious gift form Allah for our First Anniversary. Bersyukur sangat2 kepada Allah. Aku terduduk menangis kegembiraan. Aku dibantui hubby. Hubby turut sebak.

Double line. Masih awal. Alhamdulilah. Doakan selamat hingga ke syurga. Amin.

9 comments:

ihsan_huhu said...

wah, pasnih xleh dh r nk jalan2. dok umah jage anak kes2

ckLah @xiiinam said...

Tahniah untuk kalian suami isteri....
Semoga kasih sayang semakin menggebu....


Amin.....

Aiyu Esa said...

tahniah effa..semoga semakin berbahagia selepas nie!!!

✿farahwir✿ said...

tahniah iffa!!!! doakan kak wir pulak

~cinonet~ said...

Ihsan, takde2. bwk jelah anak skali jln2. tgk mat salleh, kecik2 agi dah bwk gi lepak kat palyground tiap2 ptg. Aku n hubby ade gi glenelg itu hari. sonok sgt tgk suasana family kat ctu.

xiiinam, Timaceh~!!!ngeh3~! Satu perasaan yg sukar digambarkan. Sangat Indah. ehee~
Doakan selamat dan sempurna semuanya. amin.

Kak Aiyu, yippieeee3~!!! hidup bertambah sempurna dan harmoni. ehik~

Kak Wir, dun worry dear..rezeki ade..Allah akan bagi pada kita bila kita betol2 dah bersedia. Akak tak lama lg dah tuh..=)
Keep fighting~!aja2!

Ain Mardhiah said...

double line? wa! congratz! ^_^
jaga diri baik-baik lebih ye pas ni akak.. hehe.. ainul plak excited lebih, ;p and happy first anniversary! ^^,

jujahxo. said...

kan? kan? kan? rasa mcm di awang awangan je kan? ohhh terbayang bayang saat itu!

papepOn cOngrats eh pd kamu berdua. umar ada kwnla jap lg :))

~cinonet~ said...

Ainul, meh tlg jaga baby nanti mau tak?Errmmm..insyaAllah..give birth around december 2010. ngeh3~!! Kan Ainul nak jaga adik nanti kan?kuikuikui~!! Thanxs mucho2 Ainul~!

Jujah, yeahhhhhhh~!!!!!tak terucap dgn kata2. cewah! kelu lidah berpusing2. ngeehehehee~
Nmpaknya sebaya dgn Umar la ea?yehaaaa~!!!=)
Timaceh Jujah~!

Ain Mardhiah said...

*blink blink*
nak! nak! haha... kalau cuti ainul 3 bulan mcm org lain, dh lama ainul pusing dunia jadi nanny. Haritu lepas join trip jelajah europ pun, akak2 situ ajak jaga anak diaorang sebab ainul suka ngan budak. hehe. suka!suka! Tapi itulah, cutinyer ciput sgt. Maka, tak dpat la den nak nolong.. >_<

p/s: Ini yang buat excited lebih na gi aussie nih. Nak jumpa family akak la nnti. ;p